01 d’octubre 2018

1-Oct, Jo hi era!

Aquesta foto aèria del conciutadà Óscar Aldama López és del centre de votació "Sax Sala" de Sant Celoni (on tocava votar) prop de la 1 de la tarda de l'-Oct-2017. Jo hi era allà!
La nit anterior va ser una nit de molts nervis, d'intrigues, de preguntes, de neguits... però també d'esperança, de força, de convicció, i de ganes de donar-ho tot per la nova República.
De bon matí el cel era grisós, rúfol, i queien 4 gotes mal comptades sobre el poble. A 2 quarts d'11 ja era amb les crosses a la cua de bona gent que vorejava el centre cap amunt del carrer Vallès.
Amablement una munió de voluntaris regulàven l'entrada dins la sala on es feia la votació del referèndum per la República CAT. Ens arribàven notícies de problemes pels talls informàtics.
Els mitjans informatius i les XX.SS ja n'anàven plenes d'imatges, de vídeos, de relats esgarrifosos de les pallisses que la policia política estava repartint arreu del país amb un odi i una ràbia brutals.
Se'm va oferir cordialment una prioritat especial per votar que vaig refusar. Volia estar allà dempeus i digne, esperant-los, per fer-los tastar plegats la nostra resistència democràtica sense violència.
Durant la hora i mitja llarga fent cua vam anar fent petar la xerrada amb els veïns. Se'ns va dir que a l'Ateneu hi havia menys gent votant. Plovisquejava lleument a estones. M'aixoplugava on podia.
Amb un gran cansament però amb molt d'orgull per la fita vaig aconseguir introduir la meva papereta amb el "sí" dins de l'urna a les 12 tocades. El cens universal no es va poguer emprar fins més tard.
Un cop a casa i ben entrada la sobretaula em van informar que hi havia una concentració urgent i multitudinària a l'Ateneu per protegir el centre i les urnes de la visita de la GC.
Les bèsties van entrar al poble per Dr. Trueta, van girar per la carretera Vella, però van veure-hi massa gent agraïnt-los la visita, i van decidir passar la tarda fent ruta pel Montseny...
Ben entrada la nit van haver de trucar als Mossos perquè no sabien sortir-se'n. Van visitar abans Campins, però els hi van tallar la carretera de tornada amb un arbre. La resta ja la sap tothom...
Jo hi era allà! Anit TV3 va fer un programa especial del 30 Minuts anomenat "Marcats per l'1 d'Octubre". Podeu visionar de nou el vídeo clicant aquí sobre. Ni oblit, ni perdó!!!